4. – 12. srpna 2017

Novinky

Rozhovor s režisérem Michalem Stonem

Váš soubor byl založen při ZUŠ. Jste stále ZUŠkaři nebo už fungujete jako divadlo?
First, what it said electric watches, electronic watches? Broadly speaking, any machine with button batteries as the energy of the watch list are called electric watches. buy cheap replica watches on here: omega replica watches uk china replica watches rolex Replica watches uk rolex Replica uk omega replica watches uk omega Replica uk replique montre Replica Breitling Watches Online rreplica watches Air Max 90 Pas Cher Částečně jsme pořád ještě ZUŠka, hraje s námi jeden absolvent, kterému je devatenáct. Starší odešli na školy mimo město, takže už jsme se rozdělili, rozpadli, ale dohráváme ještě společně tohle představení. Pracujeme už spíš jen na jeho vylepšování, nic nového společně nerozjíždíme, nepracujeme, neučíme se společně. I když to vylepšování je také učení.

Text od Ivy Procházkové je původně v této podobě?
Výchozí text je novela. My jsme její obsah zachovali, obsah textu i dialogy jsme upravovali minimálně, takže je to opravdu pořád Procházková. Naše práce spočívala především v tom, udělat z její novely divadelní tvar.

Jaký podíl mají na výběru pasáží z textu přímo herci?
Velikánský. Pracovali jsme na tom dohromady; dramaturgie i práce s textem jsou opravdu společná práce. Ale i na ostatních složkách jsme se podíleli všichni. Na scénografii, na hudbě. S hudbou Chtěl bych, aby divadlo nebylo pořád jen devatenácté století tedy ještě máme pořád problémy, protože pořád nemůžeme sehnat takovou, která by se nám tam nejvíc hodila. Už jsme ji několikrát změnili. Navíc jsme se o postupu dozvěděli na poslední chvíli, byli jsme jen doporučení a postup jsme tedy nečekali. Tím pádem jsme se na zkoušení vykašlali a s představením už nic nedělali.

Takže od Šrámkova Písku neproběhla žádná změna?
Proběhla, zase jsme se vrátili ke staré hudbě. Jinak v podstatě ne. Jenom jsme v Písku omylem vynechali nějaké scény, takže ty byly dnes navíc. Možná jsme dneska něco udělali přesněji, co se týče mimoslovního systému.

Vybíráte pasáže z předlohy tak, aby především oslovovaly herce, nebo aby ladily do kompozice představení?
Schválně to byly dost protiúkoly. Jeden ze základních úkolů, který jsme si vytyčili, byl ten, že si chceme vyzkoušet trošku náročnější hereckou práci. Materiál je komplikovanější, protože jde v podstatě o vyprávění, jsou tam dialogy a monology. Dali jsme dohromady náročnější věci. Tahle parta je spolu dlouho, jsou na sebe nároční. Postavy jsme moc vybírat nemuseli, tohle jsou skoro všechny, které v novele vystupují. Vybírali jsme jen pasáže, které jsou sdělné, podstatné pro příběh.

Vedete mladé lidi. Co je pro vás nejdůležitější, aby si z vaší práce odnášeli?
Chtěl bych, aby ti lidé poznali co nejvíc možností, které divadlo má. Aby to nebylo pořád to devatenácté století. Abychom v sobě otevřeli tvořivost, vůbec abychom se otevřeli možnostem, které máme. To je i úkol můj a s jejich pomocí se s ním pořád peru. Druhá věc je, pokusit se společně se dostat k nějakým základům techniky. Jsem dost tematický a nevím, co si vlastně odnášejí a co vědí. Jsou ale moc šikovní.

Petra Jirásková

Komentáře ke článku